Za nepovjerovati: Istraživači testirali toalet papir i došli do zanimljivih zaključaka!
Otpornost na kidanje, upijanje vlage i ponovno otapanje – toaletni papir je rigorozno testiran od VKI-ja.
Udruženje za informisanje potrošača (VKI) testiralo je toalet-papir – troslojni – i nije imalo pritužbi na svojstva proizvoda: sve 23 vrste su ocijenjene kao dobre ili čak vrlo dobre.
Ispitivani su čvrstoća na kidanje, apsorpcija vlage i ponovno otapanje. Rezultati iz laboratorije i prakse bili su veoma pozitivni sa sedam puta vrlo dobro i 16 puta dobro.
Održivost je procijenjena prvi put. I pošto uvijek ima upita ljudi koji misle da je toalet-papir poskupio i manji, ispitana je i cijena i veličina.
„Ljudi su sve veći, ali toalet-papira je sve manje“, pišu zagovornici potrošača u testnom časopisu Konsument. Najveća promjena u veličini dogodila se između VKI testova 1991. i 2018. Ali čak i nakon toga, listovi su u prosjeku postali manji:
“Od 18 uporedivih toaletnih papira, jedanaest je nastavilo da se smanjuje u roku od šest godina.” Međutim, pet je poraslo, a dva su ostala ista.
Godine 1991. čaršav poznatog brenda koji je korišten kao primjer još je imao veličinu 13,9 sa 9,9 centimetara, ali se od tada smanjio za 2,2 centimetra u dužinu i 0,4 centimetra u širinu – smanjenje za 19,2 posto.
Broj suza po rolni je također smanjen. “Prije 30 godina, 200 listova je bila donja granica”. Danas je umotano 140 do 220 listova. Najčešće količine su 150, 180 i 200 listova. Ponekad je jednostavno manje u pakovanju: u nekim slučajevima je uključeno samo osam rolni umjesto uobičajenih deset.
“Da li ovo može opravdati povećanje cijene od skoro 80 posto, ostaje da se vidi”, rekli su testeri.
Samo zato što se nešto skuplja ne znači da automatski postaje jeftinije. Ovo se odnosi i na toalet-papir.
“U posljednjih šest godina poskupio je 25 do 79 posto”, otkrili su stručnjaci VKI-ja. To se ne može objasniti samo inflacijom, vjerovatno je da ulogu igraju i povećane cijene energije i papira. A tokom pandemije korone, toalet-papir je ponekad bio vruća roba.
BONUS VIDEO:
Hypebih ba