calendar

Utorak 2. Jul, 2023

TURSKA DRAKONSKI KAZNILA “METU” Pogledajte zbog čega i kolika je kazna!

Objavio: RHT
29/10/2022 8:55 AM

Tursko regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je kompaniju Meta sa 346,72 miliona lira, odnosno oko 18,63 miliona dolara zbog kršenja zakona o konkurenciji.

Foto: Screenshot Wikipedia

Turski regulator je saopštio da je kompanija imala dominantnu poziciju u uslugama ličnih društvenih mreža i online video oglašavanju. Takođe, kompanija je opstruirala konkurente spajanjem podataka prikupljenih preko svojih osnovnih usluga Facebook-a, Instagrama-a i WhatsApp-a.

Takom prošle godine, antimonopolsko telo je pokrenulo istragu o WhatsApp-u a zatim i o Facebook-u. Tada je aplikacija za razmenu poruka ažurirala uslove korišćenja usluge rekavši da zadržava pravo svog vlasnika (Facebook-a) i njegovih filijala da prikuplja korisničke privatne stvari kao što su brojevi telefona i lokacije. To je takođe bila promena koja je uvedena na globalnom nivou.

Portparol kompanije Meta rekao je da se kompanija ne slaže sa nalazima istrage i da će razmotriti sve opcije.

„Ažuriranje iz 2021.godine nije tražilo od korisnika da pristane i dozvoli Facebook-u da prikuplja korisničke podatke. Pružilo je jasnije, detaljnije informacije našim korisnicima o tome kako i zašto koristimo podatke“, rekao je portparol kompanije. On je dodao da nije bilo promena u razmeni podataka WhatsApp-a sa tim ažuriranjem.

Tursko regulatorno telo za zaštitu konkurencije saopštilo je da Meta mora da reguje kako bi ponovo uspostavila konkurenciju na ovom tržištu. Takođe, kompanija mora da pripremi godišnje izveštaje o koracima koje će preduzeti u narednih pet godina.

Navodi se da je kazna zasnovana na prihodu kompanije iz 2021. godine. Takođe, kompanija može da podnese prigovor na odluku u roku od 60 dana.

Kompanije društvenih medija bile su u fokusu pažnje u Turskoj prošle nedelje. Turska je usvojila zakon kojim se novinari i korisnici društvenih medija kažnjavaju do tri godine zbog širenja materijala koji se smatra “dezinformacijama”.

Analitičari navode da je malo verovatno da će kompanije društvenih medija u potpunosti poštovati zakon, koji od njih zahteva da uklone takav materijal i da dele korisničke podatke sa vlastima.

Izvor: Reuters

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS