calendar

Četvrtak 21. Novembar, 2024

aktuelno ikonica Aktuelno
Paris Hilton i Britney Spears ponovo u centru pažnje “KAD SI ZADOVOLJAN ČOVJEK…” Saša Mirković podijelio svoju sreću sa svima, a evo šta je posebno istakao! (FOTO) “Ko krene putem tog muzičkog takmičenja, TU SE SAMO CIJENI NOVAC!” Majka pjevača koja je završila na sudu sa Snežanom Đurišić ekskluzivno za HYPE TV! (VIDEO) Navijač traži 50 miliona zbog lošeg prijenosa borbe Tysona i Paula EKSKLUZIVNO IZDANJE D-CASTA! Ša i Miona otkrivaju sve: “OVO NIJE HUMANO! VRATITE NAŠE STVARI!” Neka se večeras ponovi 1998. godina: Sjetimo se kako je Nenad Marković rastužio Hrvate u Splitu! Rijaliti takmičarka doživjela nervni slom zbog kćerkice: Kivna na porodicu! 7 znakova da je vaša veza zasnovana samo na požudi KAMERA UHVATILA ANĐELU I MATEJU KAKO SE LJUBE! Gastoz svo vrijeme gledao i GUTAO KNEDLE! U 17. godini preminula Zanna Albinović, reprezentativka BiH u kickboksu Haški sud izdao naloge za hapšenje Netanjahua i vojnog komandanta Hamasa! Italijanski klub u jednom danu promijenio tri trenera: Navijači jednog otjerali s treninga Jedna osoba u bjekstvu! Nova hapšenja zbog pada nadstrešnice na Željezničkoj stanici u Novom Sadu – hitno se oglasilo Tužilaštvo Banjalučka pjevačica o pljačkanju bankomata: Vodilo me srce Navike muškaraca koji vole svoje partnerice: One su ključne za poboljšanje emocionalne povezanosti “GODINU DANA SAM SE BORILA DA JE SPASIM” Mira Škorić u SUZAMA progovorila o porodičnoj tragediji!

TREĆI NAJTRAŽENIJI PROGRAMERSKI POSAO: Data scientist-a a plata je 120.000 dolara!

Objavio: RHT
21/12/2022 8:15 PM

Data science je tražena karijera za one koji vole analizu podataka, primenjenu statistiku kao i programiranje. Prema istraživanju Glassdoor-a, prosečna godišnja plata data scientist-a je 120.000 dolara i to je treće najtraženije zanimanje! Očekuje se da će zanimanje data scientist porasti za čak 22 odsto između 2020. i 2030. godine! Šta podrazumeva ovaj posao budućnosti?

Foto: Screenshot Youtube

Data science je interdisciplinarna oblast koja koristi algoritme, procedure i procese za ispitivanje velikih količina podataka u cilju otkrivanja skrivenih obrazaca, generisanja uvida (insights) i direktnog donošenja odluka. Da bi kreirali modele predviđanja, data scientist-i koriste napredne algoritme mašinskog učenja da sortiraju, organizuju i uče iz strukturiranih i nestrukturiranih podataka. Kao oblast koja se brzo razvija, s primenom u brojnim industrijama, data science nudi razne mogućnosti za posao – od analize podataka do programiranja.

Data science (DS) se  dosta preklapa s veštačkom inteligencijom (AI), samim tim što koristi metode mašinskog učenja (ML) i klasično programiranje kako bi se doneli zaključci i predikcije iz postojećih podataka. Međutim, pored ovih oblasti, data science podrazumeva dobro poznavanje biznisa, tj. oblasti iz koje se radi analiza ili pravi model, kao i procese prikupljanja podataka, vizuelizacije, komunikacije.

„You may also like…”

Od reklama na brojnim Web sajtovima do digitalnih postera na aerodromima, data science modeli su neophodni u modernom oglašavanju.

Jedan od najčešćih načina na koji se data science koristi u marketingu je kada Google pojam i algoritmi kreiraju relevantne rezultate pretrage, uključujući ciljane oglase u vezi s vašim upitom. Ova primena je razlog zašto možete videti onlajn, npr. reklamu za programe obuke o data science, dok neko drugi u istom regionu može videti reklamu za odeću.

Preduzeća mogu da ih prilagode na osnovu prethodnog ponašanja korisnika. Zbog toga digitalni oglasi imaju daleko veći CTR (click-through rate) od tradicionalnog oglašavanja. Mnoge marketinške firme su iskoristile data science da promovišu svoje ponude zasnovane na interesima korisnika i relevantnosti podataka kako bi poboljšale angažovanje kupaca. Kompanije kao što su Amazon, Twitter, Google Play, Netflix i druge takođe usvajaju ovu strategiju.

E-commerce ne može bez data science-a

Data science je snažno uticala na e-commerce, pomažući kompanijama da identifikuju svoje ciljno tržište, predvide tražnju za robom i uslugama i optimizuju formiranje cena. Obrada prirodnog jezika (natural language processing, NLP) i mehanizam za preporuke pokazali su se izuzetno korisnim kompanijama koje prodaju onlajn, jer koriste ove metode da analiziraju ponašanje kupaca i steknu uvid u potencijalne strategije rasta. Štaviše, NLP se koristi za analizu tekstova i onlajn anketa, što pomaže preduzećima da pruže kvalitetne usluge svojim klijentima.

Data science drastično menja biznis model

Data science je u centru nekih od najuticajnijih inovacija u transportu u poslednje dve decenije. Dok su autopilot vozila verovatno najupečatljiviji razvoj u svetu transporta, data science je takođe temelj za proizvodnju statistike o upotrebi goriva, analizu ponašanja vozača i praćenje performansi vozila. Kombinovanjem mašinskog učenja sa automatizacijom, proizvođači automobila mogu da kreiraju pametnija, bezbednija vozila s boljim logističkim rutama.

Istaknute taksi kompanije, kao što je Uber, koriste data science da optimizuju troškove i rute kombinovanjem različitih elemenata, kao što su ponašanje kupaca, lokacija, ekonomski podaci i logistički provajderi.

Takođe, avio-kompanije koriste data science za predviđanje kašnjenja letova, odluku koje će avione kupiti, planiranje ruta, upravljanje kašnjenjima letova i kreiranje programa lojalnosti.

Data science Bootcamp u Beogradu

U Beogradu je počeo da radi prvi Data science Bootcamp na srpskom. Za 400 sati intenzivnog rada postajete obučeni za rad u data science oblasti.

Izvor: pcpress.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS