calendar

Subota 28. Septembar, 2023

aktuelno ikonica Aktuelno
Sjećate se Indire koja je otpjevala zarazni hit “Zmaj”: Iza sebe krije tešku priču Pjanić se družio s navijačima CSKA pred početak meča, a onda vodio i navijanje HAOS POSLIJE RASKIDA! Anita se odlučila za neočekivan potez! Evo šta je uslijedilo poslije rastanka s manekenom! KOSTA NA STOLU OSTAVIO PAPIR, ONO ŠTO JE BILO NA NJEMU ŠOKIRALO STRUČNJAKE: Evo o čemu mašta dječak-ubica, napravio kompletan plan! Elmedin želi da živi u Sarajevu, vrijeme je malo da promijenimo! Svađa Elmedinovih žena! Fatima, počela si da se foliraš! “Ivan i Jelena NISU RAZVEDENI!” Izabela Alijoski o AFERI sa Gastozom “Dobila sam poziv da uđem!” Marija Kulić otvoreno o Zoli i detaljima iz njihovo zajedničkog života! ONA JE BUDALA ŠTO GA POZNAJE! OVDJE JE SVA TAKTIKA RIJALITIJA OTKRIVENA? Karić: Želim vezu, ti Anđo samo odbijaj prvi mjesec Isprobajte genijalni način brzog sušenja odjeće u zatvorenom prostoru Pakao je iza nje: Spavala sam na podu, njegova mama me mučila! Pjesme sam morala zaboraviti! Uništio mi je život Jana i Fatima pričaju uz kafu: Uvijek sam se pitala gdje one što žive u zgradama suše veš? Melina je uvijek šarala! Udarale su me, prijetile mi, ali najgori su oni iz rijalitija Teška saobraćajna nesreća u Hrvatskoj: Poginula bh. državljanka Elmedin naređuje Jani i objašnjava njene današnje zadatke! Sve imate k’o u bajci, a hrčeš do 10 Kija Kockar se pohvalila: Završila prvu godinu Pravnog fakulteta i to ne bilo kakvim prosjekom

TREĆI NAJTRAŽENIJI PROGRAMERSKI POSAO: Data scientist-a a plata je 120.000 dolara!

Objavio: RHT
21/12/2022 8:15 PM

Data science je tražena karijera za one koji vole analizu podataka, primenjenu statistiku kao i programiranje. Prema istraživanju Glassdoor-a, prosečna godišnja plata data scientist-a je 120.000 dolara i to je treće najtraženije zanimanje! Očekuje se da će zanimanje data scientist porasti za čak 22 odsto između 2020. i 2030. godine! Šta podrazumeva ovaj posao budućnosti?

Foto: Screenshot Youtube

Data science je interdisciplinarna oblast koja koristi algoritme, procedure i procese za ispitivanje velikih količina podataka u cilju otkrivanja skrivenih obrazaca, generisanja uvida (insights) i direktnog donošenja odluka. Da bi kreirali modele predviđanja, data scientist-i koriste napredne algoritme mašinskog učenja da sortiraju, organizuju i uče iz strukturiranih i nestrukturiranih podataka. Kao oblast koja se brzo razvija, s primenom u brojnim industrijama, data science nudi razne mogućnosti za posao – od analize podataka do programiranja.

Data science (DS) se  dosta preklapa s veštačkom inteligencijom (AI), samim tim što koristi metode mašinskog učenja (ML) i klasično programiranje kako bi se doneli zaključci i predikcije iz postojećih podataka. Međutim, pored ovih oblasti, data science podrazumeva dobro poznavanje biznisa, tj. oblasti iz koje se radi analiza ili pravi model, kao i procese prikupljanja podataka, vizuelizacije, komunikacije.

„You may also like…”

Od reklama na brojnim Web sajtovima do digitalnih postera na aerodromima, data science modeli su neophodni u modernom oglašavanju.

Jedan od najčešćih načina na koji se data science koristi u marketingu je kada Google pojam i algoritmi kreiraju relevantne rezultate pretrage, uključujući ciljane oglase u vezi s vašim upitom. Ova primena je razlog zašto možete videti onlajn, npr. reklamu za programe obuke o data science, dok neko drugi u istom regionu može videti reklamu za odeću.

Preduzeća mogu da ih prilagode na osnovu prethodnog ponašanja korisnika. Zbog toga digitalni oglasi imaju daleko veći CTR (click-through rate) od tradicionalnog oglašavanja. Mnoge marketinške firme su iskoristile data science da promovišu svoje ponude zasnovane na interesima korisnika i relevantnosti podataka kako bi poboljšale angažovanje kupaca. Kompanije kao što su Amazon, Twitter, Google Play, Netflix i druge takođe usvajaju ovu strategiju.

E-commerce ne može bez data science-a

Data science je snažno uticala na e-commerce, pomažući kompanijama da identifikuju svoje ciljno tržište, predvide tražnju za robom i uslugama i optimizuju formiranje cena. Obrada prirodnog jezika (natural language processing, NLP) i mehanizam za preporuke pokazali su se izuzetno korisnim kompanijama koje prodaju onlajn, jer koriste ove metode da analiziraju ponašanje kupaca i steknu uvid u potencijalne strategije rasta. Štaviše, NLP se koristi za analizu tekstova i onlajn anketa, što pomaže preduzećima da pruže kvalitetne usluge svojim klijentima.

Data science drastično menja biznis model

Data science je u centru nekih od najuticajnijih inovacija u transportu u poslednje dve decenije. Dok su autopilot vozila verovatno najupečatljiviji razvoj u svetu transporta, data science je takođe temelj za proizvodnju statistike o upotrebi goriva, analizu ponašanja vozača i praćenje performansi vozila. Kombinovanjem mašinskog učenja sa automatizacijom, proizvođači automobila mogu da kreiraju pametnija, bezbednija vozila s boljim logističkim rutama.

Istaknute taksi kompanije, kao što je Uber, koriste data science da optimizuju troškove i rute kombinovanjem različitih elemenata, kao što su ponašanje kupaca, lokacija, ekonomski podaci i logistički provajderi.

Takođe, avio-kompanije koriste data science za predviđanje kašnjenja letova, odluku koje će avione kupiti, planiranje ruta, upravljanje kašnjenjima letova i kreiranje programa lojalnosti.

Data science Bootcamp u Beogradu

U Beogradu je počeo da radi prvi Data science Bootcamp na srpskom. Za 400 sati intenzivnog rada postajete obučeni za rad u data science oblasti.

Izvor: pcpress.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS