calendar

Petak 22. Novembar, 2024

aktuelno ikonica Aktuelno
Ovo je poruka trudne Milice učesnicima rijalitija: Spominje i honorar IDE DO DISKVALIFIKACIJE: Jelena ZVJERSKI napala Aleksandru! Ona počela da JECA na sav glas! Luna Đogani razorena nakon njegove smrti: Posljednji put se oprostila slomljenog srca PONOVO PLJUŠTE KAZNE U RIJALITIJU! Hitna reakcija Velikog šefa – one su udarene po džepu! Osobe rođene u ova tri horoskopska znaka imaju veliko srce SKANDALČINA U RIJALITIJU: Takmičar nasrnuo na cimerku – obezbjeđenje ga odmah opkolilo (FOTO) Užas u tuzlanskoj školi: Zaposlenik dirao učenice i ulazio za njima u WC KVALIFIKACIJE ZA EUROBASKET “Zmajevi” poraženi od Hrvatske u Zagrebu: Susjedi ubacili čak 18 trojki Vlado Georgiev opljačkan u tržnom centru Mateja očajan nakon vijesti iz spoljnjeg svijeta: Novosti zbog kojih mu je prisjelo učestvovanje u rijalitiju Detalji koje niste znali o snimanju filma Titanik Slavna manekenka o ovisnosti o alkoholu: Razmišljala sam samo o … “MIONA NIJE DALA GASTOZU PITU! SVE TO RADI PRODUKCIJA!” Ša u D-castu šokira detaljima o kojima gledaoci rijalitija nisu svjesni! “NAJZDRAVIJI NAČIN SPAVANJA JE NA …” Spinalni hirurg dr. Krajinović EKSKLUZIVNO u emisiji “SADA I OVDJE” govori o tome šta je najučinkovitije za našu KIČMU! Zabranjeno pušenje uskoro prvi put nastupa u akustičnom izdanju Michael J. Fox o borbi sa Parkinsonovom bolešću: Humor mi pomaže da preživim

“Telekom Srbija” svjetski operater digitalnog doba

Objavio: RHT
07/04/2024 9:00 AM

“Telekom Srbija” svjetski operater digitalnog doba

-Posebno će se pripremiti za Ekspo 2027., jer ovu manifestaciju vide kao izuzetnu priliku za sve iz telekomunikacione i IT industrije, ali i kao odličnu priliku za snažni razvoj srpske privrede i promociju naše zemlje – kaže u razgovoru za “Politiku” Vladimir Lučić, generalni direktor “Telekom Srbija.

“Telekom Srbija” svjetski operater digitalnog doba
“Telekom Srbija” svjetski operater digitalnog doba Photo: Dusan Milenkovic/ATAImages

-Prošla godina je bila rekordna godina i po pitanju broja novih korisnika i po pitanju prihoda i profitabilnosti. Na nivou grupe “Telekom Srbija”ostvaren je ukupan prihod od 230,7 milijardi dinara. To je povećanje od 41 odsto u odnosu na 2022. godinu. EBITDA (profit prije amortizacije i kamata) iznosila je 128 milijardi, što je povećanje od. 88 prcenata u odnosu na prethodnu godinu, sa neto dobiti od rekordnih 49 milijardi dinara.

-Posebno je bio uspešan “Telekom Srbija”, koji je uspio da napravi prihod od 164 milijardi dinara, što je povećanje od. 37 odsto u odnosu na 2022. godinu. EBITDA je iznosila čak 88 milijardi dinara, što je povećanje od. 78 odsto u odnosu na 2022., dok je neto dobit u odnosu na 2022. povećana za. 156 procenata i iznosi 34 milijarde dinara. Ove rezultate pratio je trend rasta broja korisnika televizije i interneta na nivou čitave grupe kao i rast prihoda u mobilnoj telefoniji. Ukupan broj jedinstvenih korisnika premašio je broj od 11,5 miliona.

Ogroman uspeh “Telekoma” u godini velike svjetske finansijske krize

Ovi rekordni rezultati ostvareni su u godini velike svjetske finansijske krize kada su troškovi finansiranja višestruko porasli. I pored toga “Telekom” ne samo da je ostvario rekordni rezultat već je nastavio svoj jaki investicioni plan izgradnje mobilne i optičke infrastrukture. Možemo da se pohvalimo da smo drugu godinu zaredom instalirali preko 2.000 4G baznih stanica. Takođe je bitno istaći da je izgrađena moćna optička mreža koja pokriva. 1,5 miliona domaćinstava, a da je već 490.000 domaćinstava iskoristilo ovu mogućnost.

-Time Srbija ulazi u red razvijenih telekomunikacionih zemalja u Evropi. Proširili smo poslovanje naše kompanije na Njemačku i. Tursku i time značajno povećali potencijal našeg razvoja, tako da se sada naše poslovanje obavlja na čak 10 tržišta. Treba istaći da smo prošle godine ostvarili bitna partnerstva sa nizom najvećih finansijskih institucija na svijetu:. Benk of Amerika, Dojče bank, Svjetska banka i EBRD. Dakle, naveće finansijske institucije vjeruju u razvoj “Telekoma Srbija” i u to da smo ubjedljivi lider ovog regiona i da smo našim poslovanjem snažno doprineli ukupnom razvoju digitalnog društva.

Ova godina bi mogla da bude još uspješnija, a važnu ulogu u tome imaće uvođenje 5G mreže i nastavak međunarodnog širenja na dijasporu. Da li je kompanija spremna za 5G, i to ne samo za instalaciju već i za nove servise za privredu i građane koji se na njoj baziraju?

-Kompanija je spremna za uvođenje 5G mreže i na tom projektu EIB je strateški partner “Telekoma Srbija”. Takođe ćemo ove godine potpisati ugovor i sa američkom Eksim bankom i bićemo prvi operator u Evropi sa ovakvim ugovorom. Sa druge strane, strateški smo partneri sa “Vodafonom”, koji je najbrže rastuća 5G mreža u. Evropi i sa kojim ćemo raditi na brzoj implementaciji niza digitalnih servisa kako bi krajnji korisnici osjetili benefite ove tehnologije. Za razvoj naše mreže bitna je i činjenica da smo poslednjih pet godina imali snažan investicioni ciklus izgradnje optičke mreže i novih baznih stanica na 4G tehnologiji. Sve ovo omogućiće brzu izgradnju 5G mreže na čitavoj teritoriji Srbije odmah po dobijanju dozvola. Posebno ćemo se pripremiti za Ekspo 2027. Ovu manifestaciju vidim kao izuzetnu priliku za sve nas iz telekomunikacione i. IT industrije, ali i kao odličnu priliku za snažni razvoj srpske privrede i promociju naše zemlje.

Prošlu godinu su obilježili i pritisci na vašu kompaniju na Kosovu i Metohiji. Kakvo je sad stanje?

-Prošlu godinu je obilježila i naša bitka za opstanak naše kćerke kompanije MTS d.o.o na prostoru Kosova i Metohije. Prištinska administracija je u avgustu krenula u odlučnu akciju gašenja našeg operatera. Uz pomoć međunarodne zajednice uspjeli smo da odbranimo svoj do sada najteži udarac. Krajem decembra krenuo je novi talas pritisaka sa ciljem da se oduzmu kablovski operateri koje je naša kćerka firma kupila tokom 2019. i 2020. godine. I ovaj pritisak uspjeli smo da amortizujemo i sada vodimo sudski spor protiv prištinske agencije za zaštitu konkurencije.

-Najbitnije za sve naše korisnike na Kosovu i Metohiji jeste da smo sačuvali našu kompaniju i da će više od. 30.000 domaćinstava i dalje imati kvalitetan signal mobilen telefonije, interneta i TV. Ove godine probaćemo da konačno riješimo i pitanje treće licence za mobilnu telefoniju koja će našoj kompaniji omogućiti da i na teritoriji. Kosova i Metohije bude lider. Odbranom naše kompanije na. KiM dokazali smo da smo postali ugledna korporacija u svijetu koja zna kako da brani svoje interese kada su oni ugroženi.

Kakve su aktivnosti kompanije u inostranstvu “Telekom” je u oktobru dobio dozvolu za rad u Turskoj. U Njemačkoj je trebalo da budu otvorene nove poslovnice srpske kompanije, koja je na tom tržištu i mobilni operator. Dokle se stiglo s realizacijom ovih planova?

-Što se tiče Njemačke, imamo više od 40 prodajnih mjesta gdje prodajemo naš postpejd i TV paket i oko 25.000 mjesta gdje prodajemo pripejd. Za sada imamo tri naše poslovnice, a plan je da otvorimo 30. Baš ovog mjeseca svečano ćemo otvoriti poslovnicu u Menhengladbahu i time krenuti u veliku promotivnu kampanju za prodaju naših usluga. Pozvao bih sve ljude poijredklom sa ovih prostora da dođu do naših poslovnica i postanu naši korisnici. Dobiće mobilni paket sa konkurentnom u odnosu na druge njemačke operatore, bez rominga sa zemljama. EU, Srbijom, BiH i Crnom Gorom, ali i sa ponudom od preko 300 kanala sa područja bivše Jugoslavije.

Foto: Printscreen Telekom

-Imamo novinu u TV ponudi koja se zove Naša arena. Naime, u nizu gradova Srbije sa optikom i kamerama koje na bazi veštačke inteligencije prate loptu omogućili smo da gledaoci prate sve utakmice koje se dešavaju u hali u tom mestu zajedno sa statistikom i rezultatima. Time možete pratiti utakmice svih lokalnih timova svih uzrasta iz mesta iz kojeg ste potekli.

-Što se tiče Turske, krenuli smo sa prodajom usluga u decembru i zadovoljni smo interesovanjem ovog tržišta za naše usluge.

Kakvi su planovi za širenje na nova tržišta. Radite u Švajcarskoj, Austriji, Nemačkoj, a predstoji izlazak i na tržište Amerike…

-Veoma sam ponosan na činjenicu da ćemo širenjem na tržište Amerike faktički biti prisutni na tržištima koja ukupno imaju preko pola milijarde stanovnika. Time postajemo veliki globalni operator. Bitno je istaći da smo sledili razvojni put digitalnih platformi kao što su “Fejsbuk”, “Amazon”, “Gugl” i drugi. Dakle, u zemljama Zapadne Evrope i Amerike ne gradimo sopstvenu telekomunikacionu infrastrukturu već koristimo mrežu naših partnera. Sa druge strane, razvili smo odličnu ponudu sadržaja i digitalnih servisa. Uz pomoć ovog projekta planiramo da povećamo broj jedinstvenih korisnika za minimalno dva miliona. Cilj nam je da korisnici koriste naše usluge mobilne telefonije, gledaju naše kanale, ali takođe da koriste i razne aplikacije koje ćemo razviti u okviru našeg Fonda za finansiranje startap komanija.

Otvorili ste taj fond pre dve godine. Kako ste zadovolji radom fonda?

-“TS Ventures”, koji je osnovao “Telekom Srbija”, prvi je korporativni fond “Corporate Venture Capital” u ovom delu Evrope. Uspeh ovog strateški osmišljenog poteza ogleda se u činjenici da smo, za samo dve godine postojanja, zabeležili rekordan broj investicija u naš portfolio – čak 12 startapova koji se oslanjaju na različite tehnologije. Sa ponosom ističemo da smo pažljivim izborom našeg internacionalnog ekspertskog tima došli do toga da čvrsto verujemo da čak četeiri startapa (Fuller Vision, Reputeo Al, Shopnosis i Anari Al) mogu vredeti više od milijardu dolara. Pored njih, dva startapa su, posle naših investicija, uspela da privuku nove visoke runde investicija – “OtaSync” i “Randevue”.

-Takođe, postigli smo prvi “egzit” – startap “60 Seconds” je pronašao investitora sa Bliskog istoka, koji je kuio ceo njihov biznis. Ovaj potez je svakakao bio uspešan za nas, jer smo uspeli da trostruko povratimo uloženu investiciju. Očekivanja od fonda se povećavaju u narednom periodu, imajući u vidu da će digitalne usluge u koje investiramo pratiti našu strategiju širenja na nova tržišta. Fond će biti jedan od ključnih stubova naše transformacije iz tradicionalnog telekomunikacionog operatora u telekomunikaconu kompaniju budućnosti.

Segment multimedije predstavlja takođe važan stub u vašoj strategiji ekspanzije i razvoja. Da li imate nekih novosti na temu novih kanala i novina u TV ponudi?

-Ono što nas veoma raduje jeste to što naša ćerka firma. Arena sve uspešnije posluje u svih šest zemalja bivše Jugoslavije. Finansijski rezultati Arene su značajnije bolji od 2022. godine, i to pre svega zbog povećanja prihoda od drugih kablovskih operatora u regionu, a svakako i od prodaje reklamnog prostora. Marketing prihod u Srbiji nam je porastao za više od 50 odsto,.

-Kanal Superstar, gde emitujemo naše serije, prošle godine je bio ubedljivo najgledaniji kablovski kanal, kok su sportski kanali Arene na nivou regiona prepoznati kao najatraktivniji kanali. Istakao bih i najveću novost za prošlu godinu u kojoj smo u našu sportsku ponudu uvrstili i čuvenu NFL ligu. Ove godine planiramo razvoj naše medijske kompanije u više pravaca. Uskoro puštamo kanal Superstar 3, na kome će biti isključivo domaći filmovi, kao i otvaranje kanala Arenica, koji će biti posvećen deci. Što se tiče naših informativnih kanala, planiramo da do oktobra pustimo novi kanal. Njuzmaks, a takođe ćemo proširiti saradnju i sa Juronjuzom na teritorije BiH i Crne Gore. Uspeh našeg ulaganja u multimedijalni sadržaj najbolje ilustruje partnerstva sa globalnim brendovima poput HBO, Amazon prajm, Dizni plus i drugi.

Kada ste se vratili u “Telekom Srbija” u prvom intervjuu ste najavili velika ulaganja. Od tada je prošlo šest godina. Kako ste zadovoljni time što je postignuto u ovom periodu?

-Veoma sam zadovoljan jer smo uspeli da iz jedne nezavidne tržišne pozicije postanemo ubedljivi lider u svim uslugama u. Srbiji i što smo uspeli da izgradimo snažnu optičku mobilnu mrežu, a takođe i da napravimo nove izvore prihoda kroz proizvodnju. TV sadržaja i digitalnih servisa. Zadovoljan sam i sa činjenicom da smo transformisali naše poslovanje i proširili se na pet novih zemalja sa ogromnim tržišnim potencijalom. Takođe sam ponosan što su finansijski rezultati višestruko bolji i što se tiče prihoda,. EBITDA i profita u odnosu na period kada smo počeli veliki investicioni ciklus 2018. godine.

-Bitno je što smo ostvarili stratešku saradnju sa najvećim svetskim finanasijskim institucijama i telekomunikacionim kompanijama. Naš ugled kao kompanije u svetu je veliki i mislim da su svi naši kritičari mogli to da uvide u poslednjih šest godina. Drago mi je što smo sve ovo ostvarili i pored ogromnih medijskih, političkih i lobističkih napada naše konkurencije. Na kraju sam posebno ponosan na činjenicu da smo značajno unapredili standard naših radnika, što smo krenuli da podmljađujemo, edukujemo i profesionalizujemo naše zaposlene, Oni jesu bili i uvek će biti najveće snaga neše kompanije.

Izvor: Politika

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS