SAZNAJEMO: Vrh smederevske policije uključen u šverc cigareta sa Crnogorcima?!
Tovar s cigaretama je 8. aprila ušao u našu zemlju, a Odeljenju za suzbijanje krijumčarenja prilikom pregleda robe navodno je sugerisano da „ne detaljišu”
Istorijska zaplena čak 50 tona krijumčarenih cigareta u luci Prahovo u maju ove godine od jedne od najvećih akcija srpske carine mogla bi da postane jedna od najvećih afera, jer pojedini izvori tvrde da je reč o švercu u koji su umešani ljudi iz vrha MUP-a.
Kako je saopštila Uprava carina 24. maja ove godine, u akciji kojom je prekinut lanac nelegalne trgovine akciznim proizvodima zaplenjeno je skoro 40 miliona komada nelegalnih cigareta.
„Ovaj slučaj otkriven je nakon što je tovar s krijumčarenim cigaretama kamionima ušao u Srbiju iz Crne Gore s namerom da tranzitira brodskim putem ka Rumuniji, ali se nakon istupa ka toj susednoj zemlji ubrzo opet volšebno pojavio na carinskom području Republike Srbije ne prijavljujući prethodno robu koju prevozi”, saopštila je tada Uprava carina.
Prema nezvaničnim informacijama, u sve ovo bili su umešani pojedini funkcioneri MUP-a Srbije, odnosno Uprave kriminalističke policije i Odeljenja za borbu protiv korupcije. Navodno, sve je rađeno u dogovoru s određenim osobama iz Crne Gore koje se bave krijumčarenjem cigareta.
Tovar s cigaretama je 8. aprila ušao u našu zemlju, a Odeljenju za suzbijanje krijumčarenja (OZSK) prilikom pregleda robe navodno je sugerisano da „ne detaljišu”, što su odbili. Čitav plan osujetio je carinik koji je odbio da zatvori oči pred nelegalnim aktivnostima, a isto nije hteo da učini ni njegov nadređeni Branko Radujko, direktor Uprave carina.
Umesto da ode direktno u Prahovo, kako je naloženo, kamion je parkiran u delu luke Smederevo, koji je u posedu privatne kompanije „Tomi trejd”. Plan je bio, prema tvrdnjama našeg izvora, da se cigarete ukrcaju na brod za Rumuniju, ali je carina odbila da dozvoli isplovljavanje, pa je nelegalna roba ostala u Smederevu. Pretpostavlja se da je to učinjeno zbog unapred pripremljenog plana da se roba prepakuje, pa je na na ovu lokaciju stigao i prazan kamion. Kada su iz OZSK o tome obavestili svog načelnika, on ih je navodno uputio na Policijsku upravu Smederevo. O svemu je ujedno obaveštena i UKP, čiji pripadnici nisu izlazili na lice mesta jer, kako se tvrdi, nisu imali ljudstvo.
Ilegalna roba je u vreme vikenda 9. i 10. aprila bila u Smederevu, a na zahtev carinika da se uključe, policija u Smederevu šalje na lice mesta saobraćajnu patrolu, koja ne ulazi u luku, već ostaje na delu magistralnog puta koji vodi ka „Tomi trejdu”. Tek 11. aprila kamioni su krenuli u Prahovo, a dva dana kasnije roba je utovarena u brod koji je isplovio ka Rumuniji. Ljudi iz Uprave carina uspeli su da lociraju brod, iako je bila isključena navigacija, a potom je signalizirano kolegama druge države, te je rumunski tužilac pokrenuo postupak, a brod je po njegovom naređenju upućen u luku Turn Severin. Posada je tražila da se vrati u Srbiju, što se na kraju i dogodilo – roba je vraćena u luku Prahovo na inicijativu carinika. Bilo je i intervencija da se uradi ulazna revizija kako roba ne bi bila zaplenjena, ali do toga nije došlo.
Umesto nagrade, carinik koji je otkrio ovaj pokušaj krijumčarenja je uhapšen, što se smatralo odmazdom ljudi koji su stajali iza ovih dela. Pošteni carinik je kasnije ipak pušten iz pritvora.
Prema navodima pojedinih medija, u firmi „Tomi trejd” tvrde da im je 10–15 dana pre dolaska kamiona stigao upit da cigarete budu smeštene u njihovom skladištu, što su prihvatili, uz zahtev da roba mora da ima odgovarajuću carinsku dokumentaciju.
„Kamioni su došli u subotu po podne i nisu imali potrebnu dokumentaciju, tako da je naloženo da se ona pribavi do ponedeljka, kao i dozvola za pretovar s kamiona u plovni objekat. Pošto u ponedeljak do posle podne nisu uspeli da obezbede potrebna dokumenta za pretovar, kamioni su oko 16 časova u pratnji vozila Carine napustili parking luke Smederevo”.
Pitanja za Policijsku upravu Smederevo
– Da li je tačno da je PU Smederevo dobila prijavu da se ova roba nalazi u delu luke Smederevo, a ništa nije učinila, već je ona zaplenjena tek nakon intervencije Uprave carina kod Prahova?
– Šta je PU Smederevo u okviru svoje nadležnosti preduzela kako bi zaustavila transport nelegalne robe sa svoje teritorije?
– Da li je tačno da je na lice mesta upućena patrola saobraćajne policije umesto kriminalističke policije i da je ona bila locirana na magistralnom putu, umesto u luci gde se nalazio sporan tovar?
– Ko je u PU Smederevo rukovodio ovom akcijom i da li je ona bila koordinisana iz vrha MUP-a Srbije?