Rekonstrukciju Željezničke stanice u Novom Sadu radile arhitekte za saobraćaj, vodovod i kanalizaciju
Rekonstrukciju Željezničke stanice
U projektovanju rekonstrukcije zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu. Gdje je preključe prilikom pada nastrešnice poginulo 14 osoba, nije učestvovao nijedan građevinski inžinjer za konstrukcije.
Prema dokumentaciji projekta Saobraćajnog instituta CIP koji su izašli u javnost, na ovom elaboratu angažovano je četvero arhitekata za “uređenje unutrašnjih prostora i unutrašnjih instalacija vodovoda i kanalizacija”, dok je glavni projektant “odgovorni projektant saobraćajnica”.
“Ja na ovom spisku ne vidim nijednog projektanta sa licencom 310, što je licenca inžinjera za konstrukciju to je problem. Ako su bilo šta radili u konstruktivnom smislu, apsolutno je nedopustivo da nema proračuna i da je rađeno bez inženjera za konstrukciju. Za ženu koja je potpisana kao glavni projektant, ja uopšte nisam sigurna da ona smije ovo da potpiše sa svojim licencom 315. Što je odgovorni projektant za puteve i željeznicu”, kazala je Andrijana Milovanović.
Ona navodi kako godinama, zajedno s drugim kolegama, svjedoči prilagođavanju propisa investitorima. Naime, većina inžinjera nije željela tek tako davati saglasnost na projekte koji mogu ugroziti građane, zbog čega je omogućeno da neke projekte mogu odobriti i arhitekte. Milovanović sumnja da mnogi od njih zažnmure na nepravilnosti u zamjenu za eure.
Željeznice Srbije su pokušale “oprati ruke” kineskog konzorcijuma koji je izvodio radove tvrdnjama da nadstrešnica nije bila dio rekonstrukcije. Na stotine fotografija koje su preplavile mreže dokazuju da se njenom konstrukcijom i te kako manipulisalo.
Ubrzo nakon nesreće pojavile su se fotografije koje nedvosmisleno pokazuju ne samo izvođenje radova. Imajući u vidu da na projektu niko od potpisnika nije specijalizovan za ovakve radove. Bilo je pitanje dana kada će se dogoditi jučerašnja tragedija.
BONUS VIDEO
klix.ba/hypebih.ba/R.K.