Rambo Amadeus: Ode život gledajući kako nas jašu gori od nas
Rambo Amadeus: Ode život gledajući kako nas jašu gori od nas
Rambo Amadeus: Ode život gledajući kako nas jašu gori od nas
Karte za koncert Ramba Amadeusa (61) s Makedonskim nacionalnim jazz orkestrom na Jazz Festu, koji je zakazan za srijedu, 6. novembra, u Narodnom pozorištu Sarajevo, planule se u rekordnom roku.
Nije to ni čudo kada je riječ o jednoj od najvećih muzičkih legendi na ovim prostorima, harizmatičnom i originalnom autoru – svjetskom megacaru pravog imena Antonije Pušić.
Rambo Amadeus danas ima taj luksuz da radi šta mu se radi, da razgovara s kim mu se razgovara, intervjue ne daje veoma rijetko, a sada je ekskluzivno govorio za Raport – o Sarajevu, muzici, politici, erotici, godinama…
Dugo nisam imao pravi koncert u Sarajevu
Karata za Vaš koncert s Makedonskim nacionalnim jazz orkestrom na Jazz Festu Sarajevu nema ni za lijeka. Šta je publiku toliko privuklo i zainteresiralo?
“Vjerovatno im je interesantan taj spoj, moja svirka je uvijek nekako težila ka jazzu, i sad odjednom me prati Big Band, koji očigledno daje legitimitet toj mojoj težnji. Dakle, spoj je publici zanimljiv, a i dugo nisam imao pravi koncert u Sarajevu, od prije korone, pa i to valjda ima veze”.
Ljudi, koji su ostali bez karte, traže da se otvori i drugi koncert. Ne ruše rekorde samo narodnjaci. Postoji li mogućnost za drugi koncert?
“Postoji, naravno, ali nije praksa u okviru festivala da neko svira dva puta. Vjerujem da će se steći uslovi za još jedan koncert za sve koji nisu uspjeli da nabave kartu za ovaj”.
Ovakvi događaji daju nadu da šund nije sve pokorio. Kako Vama izgleda muzička scena na ovim prostorima?
“Muzička scena je dobra, raznolika, samo se ne vidi mnogo u medijima, jer su mediji uglavnom okrenuti onom što im je najkomercijalnije, a to je uglavnom najbanalnije. Dakle ima super muzike, samo su se mediji proseljačili . Čast izuzecima, naravno”.
Za originalne autore AI je nova igračka
U muziku je svoje prste upetljala i umjetna inteligencija. Je li to prijetnja za autore ili olakšavajuća okolnost?
“Kako kome, AI odlično barata opštim mjestima, pa će to malo pobrkati lončiće svima koji žongliraju samo opštim mjestima, a takva je zapravo većina popularne muzike. Za originalne autore AI je nova igračka, novi alat, baš kao automat za kafu ili aparat za brijanje”.
Sarajevo i Vi imate dugu istoriju, tako ste, između ostalog, osamdesetih godina bili voditelj “Turbo Lilihipa”, prvog erotskog kviz na prostoru Jugoslavije. Koliko su se Sarajevo, ljudi i erotika promijenili u svim tim godinama?
“Najveće promjene vidim na sebi. Tad sam imao 27 godina, a sad 60 , ode život gledajući kako nas jašu gori od nas”.
Šta su za Vas uopšte godine?
“Natovareni samar koji nosim protiv svoje volje. Ali usput, stvari su mi danas mnogo jasnije nego nekad”.
Popunjavam rupe u obrazovanju
Šta Vi u hiperprodukciji svega, birate da slušate, gledate i čitate?
“Popunjavam rupe u obrazovanju, pa sam krenuo od stare Grčke”.https://www.youtube.com/embed/FfkD2um93MI?si=FM-H6UGv_Abni-rA
Pratite li sva ova politička i ratna dešavanja u svijetu, i kako ih komentirate?
“Pa, izgleda da se ne drogiraju samo muzičari i sportisti, djeluje kao da se i političari drogiraju”.
Na koncu, Vaš izbor pet najznačajnijih pjesama ex-Yu rock scene?
“Superstar – Time, “Satelit” – Smak, “Bosanac “-Bijelo dugme, “Nisam ja za tebe” – Leb i sol, “Žute dunje” – Indexi”.
BONUS VIDEO:
Hypebih.ba/Raport/A.H.