calendar

Nedelja 20. Jul, 2025

aktuelno ikonica Aktuelno
Uroš urnisao Aneli, potk*čio Situ, pa se obrušio na Sofiju: AN*MIRKA I OMR*ŽENA LJUB*VNICA IZ TETOVA… VJERUJEM DA JELENIN DEČKO IGRA ZA NEKU SEDMU LIGU: Ivan Marinković pon*zio bivšu ženu, pa otkrio da je Miljana kod njega, evo kakve planove imaju OGLASIO SE GASTOZOV OTAC! Otkrio da se NIJE ČUO SA SINOM NAKON NJEGOVE POBJEDE, pa OVIM RIJEČIMA OSUO P*LJBU po ostalima UČESNICIMA Aneli progovorila o TUŽBAMA koje će podnijeti protiv Asmina! Otkrila koliko je zaljubljena u Luku, a evo da li se pozdravila sa njegovom majkom „TUGA U DOMU STEFANA KARIĆA”: On se oglasio POTRESNOM OBJAVOM nakon izlaska iz rijalitija, ne može da ZAUSTAVI SUZE! Sanja i Marko progovorili o oglašavanju njegove majke i duelu sa Grujićevom: EVO DA LI SE ČUO SA SVOJIM RODITELJIMA Mnogi će željeti da se provozaju: Sarajevom ponovo kruži tramvaj star 130 godina ACO PEJOVIĆ PROTJERAN SA NASTUPA! Publika ga IŽVIŽDALA i IZVRI*EĐALA, on uletio u kola i POBJEGAO! (VIDEO) Spektakl u Splitu: Dino Merlin se vratio nakon 10 godina s iznenađenjem SOFIJA JANIĆEVIJEVIĆ TUŽI MILICU VELIČKOVIĆ!? Otkrila da je o njoj saznala SVE I SVAŠTA: „Ne mogu više da trpim..“ „TO JE BILO ZBOG RIJALITIJA“ Sofi Tkačenko ŠOKIRALA SVE komentarom o Mateji, evo da li ima ŠANSE KOD NJE „NIJE SMRŠAO ZBOG ČAJEVA, NEGO ZBOG DR*GE“ Miljana Kulić brutalno raščepila Zolu, on će ZAŠUTJETI za sva vremena „NEMAM VIŠE NADE“ Ena Čolić promijenila ploču o odnosu sa Pejom, evo zašto se nije javila njegovoj porodici Zanosna Sofia Vergara u senzualnom plesu na Ibici: Fanovi ne prestaju dijeliti video MILJANA I IVAN ZAVRŠILI ZAJEDNO! Ljubav je pobjedila sve, evo gdje su se zaputili nakon finala Doktorica iz Tuzle šokirala objavom: Danas se mojoj djevojčici desilo nešto strašno, nepoznati muškarac ju je pratio i dodirivao

Put od Banje Luke do Beča će uskoro biti kraći za više od 150 kilometara

Objavio: RHT
18/09/2023 1:12 PM

“Hrvatske ceste” namjeravaju da do 2030. godine most na Savi kod Bosanske Gradiške povežu brzom cestom preko Virovitice direktno do mađarske granice.

Foto: Dražan Pozderović

U programu razvoja hrvatske saobraćajne infrastrukture ova dionica ucrtana je kao dio projekata koji se nalaze u Strategiji prometnog razvoja do 2030. godine, koji je objavljen na internet stranici “Hrvatskih cesta”.

Povezivanje mosta

Trenutno preduzeće “Integral” izvodi radove na povezivanju mosta kod Bosanske Gradiške s auto-putem Zagreb – Beograd, a “Hrvatske ceste” planiraju da rutu nastave ka sjeveru.

Tamara Pajić, portparolka “Hrvatskih cesta”, potvrdila je “Nezavisnim” da je brza cesta granica Mađarske – Virovitica – Okučani – granica BiH dio mreže brzih cesta koje su zadate Strategijom prostornog razvoja Republike Hrvatske.

“Uz predmetnu dionicu Okučani – granica BiH, koja je u visokom stupnju realizacije, provode se aktivnosti na izradi studijsko-projektne dokumentacije na preostalim dionicama. Za dionicu pod nazivom obilaznica Pakraca i Lipika, te dionicu Virovitica – Terezino Polje (DC5) ishođene su lokacijske dozvole, te je u tijeku izrada glavnih projekata i ishođenje građevinskih dozvola po fazama. Za dionicu Terezino Polje (DC5) – granica R. Mađarske u tijeku je izrada studije o utjecaju na okoliš”, rekla nam je ona.

Ukoliko se ova dionica u potpunosti izgradi, put od Banje Luke do Beča će cestom kroz Mađarsku biti kraći za više od 150 kilometara.

Prije nekoliko mjeseci imali smo priliku da razgovaramo s jednim hrvatskim zvaničnikom, koji nam je objasnio da postoje planovi da se istočni i sjeverni dio Hrvatske preko Banjaluke povežu sa jugom kroz BiH, čime bi se značajno skratilo putovanje iz gradova poput Vinkovaca i Osijeka ka Splitu i Dubrovniku. Primjera radi, ukoliko bi bio izgrađen auto-put od Banjaluke do Kupresa i dalje produžen prema Jadranu, put od Virovitice do Makarske bi bio nešto duži od 300 kilometara, dok je postojećim putem kroz Hrvatsku put duži od 600 kilometara. Istina, Google maps nudi opciju preko Banjaluke postojećim saobraćajnicama u dužini od nešto više od 400 kilometara, ali ističe da je vremenski isplativija opcija da se putuje okolo preko Hrvatske, s obzirom na loš kvalitet postojećih saobraćajnica. 

Ujedno, kako nam je rečeno, izgradnjom ovog auto-puta rasteretile bi se postojeće saobraćajnice na zapadu Hrvatske, koje su posebno “zakrčene” tokom ljetne turističke sezone, kada se turisti iz Austrije, Njemačke i drugih zemalja u tom dijelu Evrope kreću ka Jadranskom moru. Nezvanično smo takođe saznali da je bilo razgovora s nekim investitorima, uključujući i američke, da se ovaj projekat realizuje, ali, koliko nam je poznato, bez konkretnih rezultata. Takođe, valja napomenuti da je Vlada RS planirala izgradnju auto-puta od Banjaluke do Kupresa, odnosno linije s FBiH, a  kao potencijalni partneri su spominjani i kineski investitori.

Značajan izvoz

Sudeći prema hrvatskim strateškim dokumentima, granični prelaz Bosanaka Gradiška i povezivanje sjevernog dijela BiH sa Hrvatskom, važan je za hrvatsku privredu, koja preko tog prelaza ostvaruje značajan izvoz svoje robe, ali i most za dalje hrvatske investicije u BiH.

U Delegaciji EU auto-put Banja Luka – Bosanska Gradiška i dalje povezivanje s Hrvatskom prvenstveno vide kao dio povezivanja BiH preko Hrvatske sa ostatkom EU. Naprimjer, oni most na Savi kod Bosanske Gradiške vide kao dio povezivanja Banje Luke s Travnikom, putem brze ceste u Lašvi, koja se trenutno gradi.

“Ovo je jedan od najvažnijih projekata na rijeci Savi i omogućiće suštinsku transportnu vezu između Bosne i Hercegovine i Hrvatske, ali i ostatka Evrope. Most u Gradišci će značajno smanjiti vrijeme čekanja na granici i omogućiti bržu i sigurniju rutu za preduzeća i građane zemlje i regiona, što će dovesti do poboljšanog ekonomskog rasta i novih radnih mjesta. Projekat je važan korak ka integraciji zapadnog Balkana u Agendu povezivanja EU, koja ima za cilj unapređenje infrastrukturnih veza u regionu”, kažu oni za “Nezavisne”.

BONUS VIDEO:

https://youtu.be/5IdEasv82UY

Ostavite komentar

Obavezna polja su označena sa * Vaša adresa neće biti vidljiva drugim korisnicima.

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS