calendar

Petak 22. Novembar, 2024

aktuelno ikonica Aktuelno
Ovo je poruka trudne Milice učesnicima rijalitija: Spominje i honorar IDE DO DISKVALIFIKACIJE: Jelena ZVJERSKI napala Aleksandru! Ona počela da JECA na sav glas! Luna Đogani razorena nakon njegove smrti: Posljednji put se oprostila slomljenog srca PONOVO PLJUŠTE KAZNE U RIJALITIJU! Hitna reakcija Velikog šefa – one su udarene po džepu! Osobe rođene u ova tri horoskopska znaka imaju veliko srce SKANDALČINA U RIJALITIJU: Takmičar nasrnuo na cimerku – obezbjeđenje ga odmah opkolilo (FOTO) Užas u tuzlanskoj školi: Zaposlenik dirao učenice i ulazio za njima u WC KVALIFIKACIJE ZA EUROBASKET “Zmajevi” poraženi od Hrvatske u Zagrebu: Susjedi ubacili čak 18 trojki Vlado Georgiev opljačkan u tržnom centru Mateja očajan nakon vijesti iz spoljnjeg svijeta: Novosti zbog kojih mu je prisjelo učestvovanje u rijalitiju Detalji koje niste znali o snimanju filma Titanik Slavna manekenka o ovisnosti o alkoholu: Razmišljala sam samo o … “MIONA NIJE DALA GASTOZU PITU! SVE TO RADI PRODUKCIJA!” Ša u D-castu šokira detaljima o kojima gledaoci rijalitija nisu svjesni! “NAJZDRAVIJI NAČIN SPAVANJA JE NA …” Spinalni hirurg dr. Krajinović EKSKLUZIVNO u emisiji “SADA I OVDJE” govori o tome šta je najučinkovitije za našu KIČMU! Zabranjeno pušenje uskoro prvi put nastupa u akustičnom izdanju Michael J. Fox o borbi sa Parkinsonovom bolešću: Humor mi pomaže da preživim

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge, na cijene gotovo niko

Objavio: RHT
09/07/2024 10:40 PM

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge

U prvih šest mjeseci ove godine Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini zaprimila je više 600 žalbi potrošača koje se uglavnom odnose na komunalne i telekomunikacijske usluge kao i usluge robe široke potrošnje.

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge/Foto: platforma X

Na ova tri sektora otpada 90 posto žalbi u podjednakim omjerima, ocijenio je u razgovoru za Fenu ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić, dodavši da se preostalih 10 posto žalbi odnosi na turistički sektor (uglavnom avio karte ili hotelske aranžmane), finansijski sektor (banke).

Lažni popusti

Upitan žale li se građani na cijene i lažne popuste, tj. akcije, kaže kako je broj takvih žalbi ispod jedan posto ukupno zaprimljenih.
Broj takvih žalbi, kroz nekoliko posljednjih nekoliko godina je u blagom padu jer osim žalbi, kako kaže ombudsman, Institucija zaprima i komentare potrošača koji ističu da im se za razliku od prethodnih godina, u zadnje vrijeme u pravilu događa, da kad dođe do razlike cijena polica/blagajna, trgovci većinom primjenjuju jeftiniju cijenu prema potrošaču i izvinjavaju se za nastale propust

Budući da Institucija ombudsmana već četvrtu godinu u saradnji s medijima provodi kampanju širenja potrošačke svijesti kao i biranja pouzdanih trgovaca, pretpostavka je da i trgovci uočavaju efekte zadržavanja potrošača ispravnim i dobronamjernim pristupom – ističe Matić.
Što se tiče žalbi na kvalitetu robe, ombudsman za zaštitu potrošača ističe da žalbe variraju, od “validnih” gdje dolazi do loše kvalitete kod skupih proizvoda ali i onih žalbi gdje se potrošači žale na kvalitetu proizvoda koji su kupljeni ispod svake tržišne cijene, gdje su i sami pristali na određene kompromise misleći da će proći bolje (npr. kupovina brendiranih mobitela po značajno jeftinijim cijenama koji su predviđeni za tržišta van Europe).

Šrinkflacija i skimpflacija

Marić se osvrnuo i na šrinkflaciju i skimpflaciju. Pojmove koji znače smanjenje težine proizvoda uz iste ili više cijene, tj. smanjenje kvalitete proizvoda, uz zadržavanje cijene.
Na žalbe vezane za šrinkflaciju i skimpflaciju potrošači u BiH su poslali manje od 20 žalbi. Žalbe se kod šrinkfalacije odnose na konstatacije smanjenih gramaža proizvoda koje koriste godinama. A kod skimpflacije na telekomunikacijski i turistički sektor (avio prevoz i smanjenje ponude unutar cijena avio karata), napominje ombudsman.
Oba pojma postoje, dodaje, otkad ljudi trguju, već tisućljećima, no dolaze i odlaze u različitim razdobljima kriza. Posljednjih par godina radi svih dobro poznatih svjetskih pandemija i kriza. Proizvođači i trgovci su ih počeli u nedostatku ponude, a u scenariju povećane potražnje, ponovno koristiti.
Dokle god su na ambalažama istaknute nove gramaže, i deklaracije proizvoda oba pojma su legalna i zakonski dopuštena, naglašava Marić.
Napominje i da se potrošači u slučaju da primijete kako određeni proizvodi imaju različite gramaže od deklariranih. Imaju pravo žaliti Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača kao i entitetskim i kantonalnim inspekcijama.

BONUS VIDEO

hypebih.ba/faktor.ba/O.T.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS