calendar

Ponedeljak 7. Oktobar, 2023

aktuelno ikonica Aktuelno
NAJJEZIVIJI OKRŠAJ RIJALITIJU! Obezbjeđenje uletilo zbog podivljalog Ša! “Nark*mančino jedna raspala” Darko Lazić otkrio DETALJE O BEBI! Tek kreće SLAVLJE, a oglasila se i KUMA! (FOTO) Dnevni horoskop za ponedjeljak, 7. oktobar 2024: Bikovima se mogu nametati brze odluke, Rakovi nemaju razloga za zabrinutost, Vage imaju dosta ideja, a Vi? Danas sunčano uz malu do umjerenu oblačnost JANJUŠ NAPRAVIO HAOS! Razvezao jezik o Terzinoj LJUBAVNICI ŠOKANTNA VIJEST ZA ŠA! Udaje mu se BIVŠA SUPRUGA Aleksandra RASTOPILA I NAJTVRĐA SRCA! Podijelila NIKAD EMOTIVNIJU FOTKU SA BEBOM – njen osmjeh nema cjenu! (FOTO) Ovo su najljepši horoskopski znakovi ŽIVOT SA DVIJE ŽENE Elmedin: One bi da žive u Sarajevu… “Kada se vratim održaću im predavanje” Mirza Teletović jedva izvukao živu glavu u Jablanici: Njegova hidrocentrala uništena, spasio se bijegom kroz šumu Nenad Nešić: Sigurno ćemo imati više od 20 žrtava u Jablanici! “Bio sam spreman da uzmem i lopatu” ANĐELO UNIŠTIO ANITU NAKON RASKIDA: Priznao sve o HAOSU koji je izbio Potresna priča Miralema Keze iz Trusine: Supruga i ja smo ostali bez ičega! “Otišlo je sve, go sam ko lipa” “MIR VAŠIM DUŠAMA” Seka Aleksić SLOMLJENA OD BOLA zbog ogromne tragedije! Objavila sliku SUPRUŽNIKA koji su ZAGRLJENI OTIŠLI U SMRT POBJESNILA ANĐELA KRENULA NA SOFIJU! Terza se zaledio od šoka! HUMANOST BEZ GRANICA Prnjavorčani nude smještaj onima koji su bez domova ostali u poplavama

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge, na cijene gotovo niko

Objavio: RHT
09/07/2024 10:40 PM

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge

U prvih šest mjeseci ove godine Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini zaprimila je više 600 žalbi potrošača koje se uglavnom odnose na komunalne i telekomunikacijske usluge kao i usluge robe široke potrošnje.

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge/Foto: platforma X

Na ova tri sektora otpada 90 posto žalbi u podjednakim omjerima, ocijenio je u razgovoru za Fenu ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić, dodavši da se preostalih 10 posto žalbi odnosi na turistički sektor (uglavnom avio karte ili hotelske aranžmane), finansijski sektor (banke).

Lažni popusti

Upitan žale li se građani na cijene i lažne popuste, tj. akcije, kaže kako je broj takvih žalbi ispod jedan posto ukupno zaprimljenih.
Broj takvih žalbi, kroz nekoliko posljednjih nekoliko godina je u blagom padu jer osim žalbi, kako kaže ombudsman, Institucija zaprima i komentare potrošača koji ističu da im se za razliku od prethodnih godina, u zadnje vrijeme u pravilu događa, da kad dođe do razlike cijena polica/blagajna, trgovci većinom primjenjuju jeftiniju cijenu prema potrošaču i izvinjavaju se za nastale propust

Budući da Institucija ombudsmana već četvrtu godinu u saradnji s medijima provodi kampanju širenja potrošačke svijesti kao i biranja pouzdanih trgovaca, pretpostavka je da i trgovci uočavaju efekte zadržavanja potrošača ispravnim i dobronamjernim pristupom – ističe Matić.
Što se tiče žalbi na kvalitetu robe, ombudsman za zaštitu potrošača ističe da žalbe variraju, od “validnih” gdje dolazi do loše kvalitete kod skupih proizvoda ali i onih žalbi gdje se potrošači žale na kvalitetu proizvoda koji su kupljeni ispod svake tržišne cijene, gdje su i sami pristali na određene kompromise misleći da će proći bolje (npr. kupovina brendiranih mobitela po značajno jeftinijim cijenama koji su predviđeni za tržišta van Europe).

Šrinkflacija i skimpflacija

Marić se osvrnuo i na šrinkflaciju i skimpflaciju. Pojmove koji znače smanjenje težine proizvoda uz iste ili više cijene, tj. smanjenje kvalitete proizvoda, uz zadržavanje cijene.
Na žalbe vezane za šrinkflaciju i skimpflaciju potrošači u BiH su poslali manje od 20 žalbi. Žalbe se kod šrinkfalacije odnose na konstatacije smanjenih gramaža proizvoda koje koriste godinama. A kod skimpflacije na telekomunikacijski i turistički sektor (avio prevoz i smanjenje ponude unutar cijena avio karata), napominje ombudsman.
Oba pojma postoje, dodaje, otkad ljudi trguju, već tisućljećima, no dolaze i odlaze u različitim razdobljima kriza. Posljednjih par godina radi svih dobro poznatih svjetskih pandemija i kriza. Proizvođači i trgovci su ih počeli u nedostatku ponude, a u scenariju povećane potražnje, ponovno koristiti.
Dokle god su na ambalažama istaknute nove gramaže, i deklaracije proizvoda oba pojma su legalna i zakonski dopuštena, naglašava Marić.
Napominje i da se potrošači u slučaju da primijete kako određeni proizvodi imaju različite gramaže od deklariranih. Imaju pravo žaliti Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača kao i entitetskim i kantonalnim inspekcijama.

BONUS VIDEO

hypebih.ba/faktor.ba/O.T.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS