By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Subota, 06.12.2025
  • NAJNOVIJE
  • HOROSKOP
  • HYPE ŽENA
Search
Hype TV
  • NASLOVNA
  • VIJESTI
    • DRUŠTVO
    • POLITIKA
    • KULTURA
  • HYPE ZVEZDE
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • RIJALITI
  • SPORT
  • HRONIKA
Reading: Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge, na cijene gotovo niko
Font ResizerAa
Hype TVHype TV
  • NASLOVNA
  • VIJESTI
  • HYPE ZVEZDE
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • RIJALITI
  • SPORT
  • HRONIKA
Search
  • NASLOVNA
  • VIJESTI
    • DRUŠTVO
    • POLITIKA
    • KULTURA
  • HYPE ZVEZDE
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • RIJALITI
  • SPORT
  • HRONIKA
Follow US
© 2025 Hype TV

Home » Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge, na cijene gotovo niko

BIZ

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge, na cijene gotovo niko

09.07.2024
BIZ
4 Min Read
Share

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge

U prvih šest mjeseci ove godine Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini zaprimila je više 600 žalbi potrošača koje se uglavnom odnose na komunalne i telekomunikacijske usluge kao i usluge robe široke potrošnje.

Potrošači u BiH najviše se žale na komunalne i telekomunikacijske usluge/Foto: platforma X

Na ova tri sektora otpada 90 posto žalbi u podjednakim omjerima, ocijenio je u razgovoru za Fenu ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić, dodavši da se preostalih 10 posto žalbi odnosi na turistički sektor (uglavnom avio karte ili hotelske aranžmane), finansijski sektor (banke).

Lažni popusti

Upitan žale li se građani na cijene i lažne popuste, tj. akcije, kaže kako je broj takvih žalbi ispod jedan posto ukupno zaprimljenih.
Broj takvih žalbi, kroz nekoliko posljednjih nekoliko godina je u blagom padu jer osim žalbi, kako kaže ombudsman, Institucija zaprima i komentare potrošača koji ističu da im se za razliku od prethodnih godina, u zadnje vrijeme u pravilu događa, da kad dođe do razlike cijena polica/blagajna, trgovci većinom primjenjuju jeftiniju cijenu prema potrošaču i izvinjavaju se za nastale propust

Budući da Institucija ombudsmana već četvrtu godinu u saradnji s medijima provodi kampanju širenja potrošačke svijesti kao i biranja pouzdanih trgovaca, pretpostavka je da i trgovci uočavaju efekte zadržavanja potrošača ispravnim i dobronamjernim pristupom – ističe Matić.
Što se tiče žalbi na kvalitetu robe, ombudsman za zaštitu potrošača ističe da žalbe variraju, od “validnih” gdje dolazi do loše kvalitete kod skupih proizvoda ali i onih žalbi gdje se potrošači žale na kvalitetu proizvoda koji su kupljeni ispod svake tržišne cijene, gdje su i sami pristali na određene kompromise misleći da će proći bolje (npr. kupovina brendiranih mobitela po značajno jeftinijim cijenama koji su predviđeni za tržišta van Europe).

Šrinkflacija i skimpflacija

Marić se osvrnuo i na šrinkflaciju i skimpflaciju. Pojmove koji znače smanjenje težine proizvoda uz iste ili više cijene, tj. smanjenje kvalitete proizvoda, uz zadržavanje cijene.
Na žalbe vezane za šrinkflaciju i skimpflaciju potrošači u BiH su poslali manje od 20 žalbi. Žalbe se kod šrinkfalacije odnose na konstatacije smanjenih gramaža proizvoda koje koriste godinama. A kod skimpflacije na telekomunikacijski i turistički sektor (avio prevoz i smanjenje ponude unutar cijena avio karata), napominje ombudsman.
Oba pojma postoje, dodaje, otkad ljudi trguju, već tisućljećima, no dolaze i odlaze u različitim razdobljima kriza. Posljednjih par godina radi svih dobro poznatih svjetskih pandemija i kriza. Proizvođači i trgovci su ih počeli u nedostatku ponude, a u scenariju povećane potražnje, ponovno koristiti.
Dokle god su na ambalažama istaknute nove gramaže, i deklaracije proizvoda oba pojma su legalna i zakonski dopuštena, naglašava Marić.
Napominje i da se potrošači u slučaju da primijete kako određeni proizvodi imaju različite gramaže od deklariranih. Imaju pravo žaliti Instituciji ombudsmana za zaštitu potrošača kao i entitetskim i kantonalnim inspekcijama.

BONUS VIDEO

https://www.youtube.com/watch?v=aGXR_4Hid8s&t=2s

hypebih.ba/faktor.ba/O.T.

TAGGED:BeogradbiznisBosna i HercegovinacijeneCrna GoraEkonomijaHrvatskahypebih.bakomunalijepotrošaćka korpaSarajevoSrbijausluge
Share This Article
Facebook Threads Copy Link
Previous Article Nekadašnja učesnica rijalitija iz Dubaija prenijela kokain vrijedan 63 miliona eura, “pala” na aerodromu
Next Article Španija srušila Francusku i plasirala se u finale Evropskog prvenstva
Nema komentara

Komentariši Poništi odgovor

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Ne propustite

CultureVESTI

Noć kina 16. decembra u Sarajevu: Besplatan ulaz od 17 sati do ponoći

2 Min Read
SPORT

Iz FK Sarajevo odgovorili komšijama sa Grbavice: “Ovim odgovorom smatramo zatvorenom svaku dalju raspravu”

2 Min Read
ISTAKNUTOSHOWBIZ

“POČELE SU DA PRISTIŽU PRIJETNJE LAŽNOG PREDSJEDNIKA – ZVANOG MILE PAPRIKA!“ Saša Mirković o prijetnjama koje dolaze iz Dodikovog okruženja, javno mu poručio: „Mile, ZNAMO SE!“

3 Min Read
SHOWBIZ

HALID MUSLIMOVIĆ OTKRIO SVE DETALJE O SVOM ZDRAVSTVENOM STANJU! “Bio sam na infuzijama i …“

1 Min Read
Show More

ČITAJTE NAS I NA HYPE TV KANALIMA WHATSAPP, VIBER I TELEGRAM

Čitajte Hypetv.rs portal, najbrži portal u Srbiji i regionu sa najvećim rastućim rezultatima i ekskluzivnim vestima. Zapratite nas i na društvenim mrežama Instagram, Facebook, Threads, TikTok!
  • Impresum
  • Politika privatnosti
  • Uslovi korištenja
  • Kontakt
2025 © Hype TV
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?