TEMA NEDELJE: GOVOR TELA TOKOM MEDIJSKOG NASTUPA!
Ako govor tela i sadržaj priče govornika nisu usklađeni, verovaćemo govoru tela! Stalni kontakt očima prezentera sa publikom je veoma bitan, kao i osmeh, vedrina, položaj ruku. To govori i o neverbalnoj komunikaciji, koja je sastavni deo javnog nastupa.
Neverbalna komunikacija podrazumeva: položaj tela, pogled, gestikulacija, mimika, rukovanje, stil odevanja. Stav otkriva nivo samopouzdanja izlagača, njegove moći, kompetencije i otvorenosti. Ključna stvar za svakog medijskog vodiča je imati meru i pratiti svoju prirodu.
Deset strategija manipulacije ljudima, kako to navodi Noam Čomski, jedan od najuticajnijih svetskih intelektualaca i američki lingvista ističe da veći deo, ako ne i sve manipulacije te vrste primenjuju i govornici u svojim besedama, javnom izlaganju pred publikom na javnom nastupu i to su:
1) preusmeravanje pažnje;
2) stvaranje problema;
3) postupnost promena;
4) odlaganje;
5) upotreba dečijeg jezika;
6) buđenje emocija;
7) neznanje;
8) veličanje gluposti;
9) stvaranje osećaja krivice;
10) zloupotreba znanja.