calendar

Nedelja 6. Oktobar, 2023

aktuelno ikonica Aktuelno
Ovo je trudnica (29) koja je izgubila život u Jablanici, iza nje ostala kćerkica MAJA MARINKOVIĆ UHVAĆENA S NEPOZNATIM MUŠKARCEM! Isplivale prve zajedničke fotografije, javnost u šoku! Ministar sigurnosti Nenad Nešić će obići spasilačke timove RASTE BROJ STRADALIH: Pronađena još tri tijela MILJANA KULIĆ PROKRVARILA UŽIVO U PROGRAMU! Hitno prekinute nominacije, voditeljica povikala na sav glas! Spasio 10 ljudi pa poginuo: Pomozimo porodici jablaničkog heroja Ernada Begovića Emina javno izrazila osjećanja prema posebnom muškarcu: Sretan rođendan, ljubavi MILICA VELIČKOVIĆ ULAZI U RIJALITI?! Terzi i Sofiji će pozliti! OTKRIVEN PLAN, PROCURILE INFORMACIJE! LEJLA HEROJ NACIJE! Ovo je trenutno najhrabrija žena na svijetu, njeno spašavanje kćerke (13) iz bujice je sinonim borbe između ŽIVOTA I SMRTI (FOTO/VIDEO) SILOVANJE U RIJALITIJU? “Samo želim da se sazna istina!” Bivša rijaliti učesnica nakon MNOGO GODINA progovorila o potresnim svjedočenjima iz UKINUTOG PROJEKTA Policija trenutno ne dopušta prolazak do mjesta katastrofalnih klizišta Proglašena trodnevna žalost u Jablanici Tinejdžeri iz BiH, Srbije i Slovenije među osuđenim za brutalni napad u Austriji Uspostavljena cestovna komunikacija Mostar – Jablanica za spasilačke službe i hitne slučajeve Dnevni horoskop za 6. oktobar 2024: Bik u ljubavnoj turbulenciji, Djevica mora da “presječe” TIM ZA SPAŠAVANJE IZ SEKTORA ZA VANREDNE SITUACIJE SRBIJE PRITIČE U POMOĆ BOSNI I HERCEGOVINI po nalogu Aleksandra Vučića

ŠTA SE NEKADA POPRAVLJALO NA AUTOMOBILIMA, A ŠTA SU DANAS GLAVNI KVAROVI

Objavio: RHT
05/11/2022 9:00 AM

Postoje li i danas majstorske radionice

Foto: Printscreen YouTube

Vozila su se dosta promenila u poslednjih 30 godina, a neki kvarovi koji su bili specifični za kraj prošlog veka danas su mnogima nepoznati. Međutim, novi automobili imaju neke nove probleme, pa se postavlja pitanje koji su automobili kvarljiviji, novi ili stari.

Vozila su se dosta promenila u poslednjih 30 godina, a neki kvarovi koji su bili specifični za kraj prošlog veka danas su mnogima nepoznati. Međutim, novi automobili imaju neke nove probleme, pa se postavlja pitanje koji su automobili kvarljiviji, novi ili stari. Odgovor na ovo pitanje, na osnovu višegodišnjeg iskustva iz prve ruke, daje Marin Morava, saradnik za tehničku podršku.

“Svakako da su današnja vozila mnogo kvalitetnija ako pogledamo probleme sa kojima su se nekada susretali. Zapravo, sada smo u vremenima kada je auto industrija na vrhuncu kvaliteta zahvaljujući današnjim tehnologijama u proizvodnji vozila. Pogonski motori su nekada bili uglavnom Otto motori, a za platinaste ploče, platinaste kondenzatore, kablove za svećice, kapice razvoda, razvodne krake i slične delove nismo čuli iz starih vremena u našem okruženju.

Danas smo do savršenstva rešili nekadašnje probleme sa sistemom paljenja i ubrizgavanja“, rekao je Marin Morava. Redovno održavanje motora radilo se na svaka tri meseca, a motorno ulje se menjalo na 3.000 kilometara. Klinasti kaiševi su škripali i otpadali pre sledećeg servisa, pa kao i većina gumenih delova na vozilu, nisu bili ni blizu današnjeg nivoa pouzdanosti i otpornosti na spoljne izazove.

Foto: Printscreen YouTube

Ranije je odlazak u servis bio vrlo česta potreba, što bi uticalo i na našu okolinu, pa bi manje-više svaka kućna garaža bila napravljena sa malim kanalom. Da niste imali kanal i radni sto sa daskom za alat, komšije bi često proglasile vašu garažu neispravnom. Pojavom elektronike u vozilima, nekadašnja okupljanja u garažama, uz retke izuzetke, polako su otišla u prošlost. Čak i kada bi to bilo moguće, malo je kućnih radionica koje bi sebi mogle priuštiti da budu opremljene potrebama održavanja današnjih vozila.

„U današnje vreme retko čujemo da neko menja mehaničke delove unutar motora. Grubo rečeno, današnji motori su u većini slučajeva mehanički neuništivi, ali nova vremena su donela neke nove dodatke u motore i uvek ih se dobro sećamo kada platimo račun u servisu.

Na primer, prilikom zamene turbopunjača, EGR ventila, dizel mlaznica, pumpe visokog pritiska, plutajućeg zamajca, DPF filtera, AdBlue rezervoara… Gotovo da nema kraja raznim perifernim uređajima kojima su moderni motori opremljeni, a sve sa u cilju povećanja efikasnosti agregata i smanjenja nivoa štetnih gasova“, dodaje Morava u intervjuu za Reviju HAK.

Uvođenjem evro standarda za izduvne gasove vozila su se potpuno promenila, pa sada, tokom servisa, plaćamo visoke cene popravke uređaja koji rade zelene poslove u vozilu.

Zbog smanjenja količine izduvnih gasova, prešli su na motore male zapremine koji uglavnom imaju tri cilindra. Kada su se takvi agregati prvi put pojavili, očekivanja struke su bila loša jer su se često zasnivali na prethodnim generacijama malih trocilindričnih motora koji su bili skloni mehaničkim kvarovima.

Međutim, ovi motori su radili mnogo bolje nego što se očekivalo. Reč je o agregatima opremljenim turbo punjačima i direktnim ubrizgavanjem goriva, kao i promenljivim otvaranjem ventila koji se kontroliše kompjuterski. Zahvaljujući pomoćnim uređajima na motoru, ovi agregati pružaju dobre performanse uz manju potrošnju i emisiju štetnih gasova.

Izvor: alo.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS