Drugo izdanje regionalne konferencije Trendmakers Conference & Awards održano je 29. novembra u Domu mladih u Sarajevu, po prvi put u Bosni i Hercegovini.

Na jednom mjestu okupilo je vodeće influensere, medijske profesionalce, predstavnike kompanija, institucija i marketinških agencija iz regiona.
Glavna poruka ovogodišnje TrendMakers Conference & Awards 2025 u Sarajevu bila je jasna: borba protiv nasilja i govora mržnje na društvenim mrežama mora biti prioritet cijelog društva. Panelisti Adnan Cerić Cerix i Mirza Mustafagić upozorili su na sve izraženiju dehumanizaciju influensera, novinara i javnih ličnosti širom Balkana, naglašavajući da sa druge strane ekrana uvijek stoji stvarna osoba, sa stvarnim emocijama, na koju naše riječi imaju stvaran uticaj.
U fokusu ovogodišnjeg izdanja bila je snažna poruka o potrebi jačanja medijske pismenosti, posebno među mladima. Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto istakao je da brze promjene u digitalnom pejzažu zahtijevaju brzu prilagodbu:
„Brzina promjene medijskih formata veća je nego ikad prije. Osnovni principi novinarstva ostaju isti, ali format se mijenja iz godine u godinu. Onaj ko se ne prilagodi – vrlo brzo će nestati s tržišta.“
Govoreći o digitalnim platformama i novim hibridnim medijima, ministar je naglasio važnost obrazovanja:
„Ključno je da mladi nauče razlikovati šta je istinito, a šta nije — koja vijest je pouzdana, a koja je manipulacija. Oni će sutra preuzeti ključne funkcije u društvu i moramo ih osnažiti da razumiju medijski prostor u kojem odrastaju.“
Tokom dana održano je četiri panela koji su obradili najaktuelnije teme iz oblasti digitalnog marketinga, društvenih mreža i savremene komunikacije:
- Društvena odgovornost i sajber nasilja
- Uloga influensera u promociji turizma
- Mediji budućnosti – uz ekskluzivnu najavu početka emitovanja Trendmakers TV
- FMCG i influenseri – saradnje velikih brendova i kreatori
Na panelu posvećenom turizmu, Predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajevo Haris Fazlagić posebno je naglasio važnost digitalnih alata:
„Očekujemo velike promjene u načinu promocije destinacija. Tradicionalni nastupi na sajmovima će slabiti, a najveći iskorak dolazi iz kombinacije influensera i kvalitetnih digitalnih rješenja. U Sarajevu već imamo ‘Soar’ aplikaciju koja radi potpuno offline i turistima omogućava da istražuju planine, rute i sadržaje bez interneta. To je budućnost promocije destinacija.“
„Razvoj domaćih proizvoda u saradnji sa influenserima predstavlja ogroman potencijal za ekonomsko jačanje cijelog regiona.”, zaključak je panela FMCG i influneseri. “Nove platforme i modeli saradnje, donijeće potpuno nove načine promocije, distribucije i monetizacije. Agencije koje rade na regionalnom nivou dobro poznaju i tržište i kreatore, i upravo ta povezanost – domaći proizvođači, stručne agencije i autentični influenseri – čini formulu za dugoročni uspjeh.“, zaključio je moderator diskusije Ivan Agbaba, vlasnik Nest events agencije i tehnički organizator Trendmakers konferencije.
Trendmakers Awards 2025 – Dobitnici
U svečanom dijelu programa dodijeljene su nagrade u 12 kategorija, koje prepoznaju najuspješnije influensere i kreatore u regionu:
- TikToker of the Year: Cerix
- YouTuber of the Year: xStojak
- Food Influencer: HugeStaff
- Travel Influencer: Lutajući Putnik
- Fashion Influencer: Sofija Šašić
- Lifestyle Influencer: Mirza Mustafagić
- Fitness Influencer: Stjepan Ursa
- Comedy Influencer: Nedžmin Ambesković
- Podcast of the Year: Juice Podcast
- Rising Star: Amna Horman
- Streamer of the Year: Chesa
Posebno iznenađenje večeri bila je nova kategorija — TrendMakers Influencer of the Year, koju je tim konferencije dodijelio jednom od najuticajnijih kreatora u regionu.
Dobitnik ove nagrade je Milan Maglov.
hypebih.ba/R.K.