Inflacija došla i po pivo: Proizvođači smanjuju procenat alkohola, ali ne i cijene
Pivari u Velikoj Britaniji smanjuju sadržaj alkohola, ali ne i cijenu za nekoliko svojih najpopularnijih piva, kao dio onoga što se naziva šrinkflacija, odnosno smanjivanje količine nekog proizvoda, da se cijena ne bi povećavala.
Grin King, veliki lanac pivara i pabova u Velikoj Britaniji, smanjio je sadržaj alkohola u svom popularnom Old Speckled Hen pale aleu na 4,8 odsto sa 5 odsto, rekao je portparol za CNN, prenosi Telegraf.
U martu, najstarija pivara u zemlji, Šepard Neame, smanjila je sadržaj alkohola svojih flaširanih piva Spitfire i Bišops Finger na 4,2 odsto, odnosno 5,2 odsto, sa 4,5 odsto i 5,4 odsto, rekao je portparol.
Zanimljivo je da su pivari zadržali veličinu svojih flaša i limenki, sa istom količinom tečnosti, ali su smanjili količinu alkohola. Rečeno je da ova “inflacija pića” odražava praksu proizvođača hrane i supermarketa da smanjuju veličinu svojih proizvoda bez smanjenja cijena.
Budući da, prema zakonu Velike Britanije, pivari plaćaju manje poreza na pića sa nižim sadržajem alkohola, pojedini tvrde da su kompanije ovu uštedu spremile u džep, a da je ne prenose na kupce kroz niže cijene.
BONUS VIDEO: