calendar

Nedelja 24. Novembar, 2024

aktuelno ikonica Aktuelno
Sita otkrila VELIKU TAJNU Aneli i Janjuša: “Ona je ljetos…” Dotakla se i odnosa njene sestre i Mateja! “POTRESLA ME SVAĐA SA LEPIM MIĆOM” ANITA NAPUSTILA SRBIJU! Ko joj pravi društvo? Sunce je ušlo u Strijelca, a sreća u život ova tri horoskopska znaka Oglasila se majka diskvalifikovane Ivane Keneški nakon sinoćnjeg incidenta “Ljudi su nas otpisali, ali…” DŽANAN MUSA: Iz Reala su me molili da ne dolazim u Sarajevo! “OVU UTAKMICU ĆU PAMTITI DO KRAJA ŽIVOTA” SUSJEDI PIŠU Totalni raspad Hrvatske! BiH zabila više od 100 poena – Sesarovi izabranici daleko od Eura Selektor Bećiragić oduševljen našom velikom pobjedom: Zamislite tek ekipu ako odemo na Eurobasket! “Ponovila se ona Skenderija od prije 20 godina” “Zmajevi” pregazili Hrvatsku za veliki korak prema Eurobasketu 2025. ŽIVOT SA DVIJE ŽENE Elmedin: Igraj Fato, večeras igramo Jana i ja! (VIDEO) RIJALITI UČESNICA ZAVRŠILA U ZATVORU: Policija morala da je hapsi – napravila žestok PREKRŠAJ! OBEZBJEĐENJE OPKOLILO UČESNIKE RIJALITIJA! Žestok okršaj – niko nije ni slutio da će doći do ovoga! MILICA ŽESTOKO UDARILA NA MILENU ZBOG TERZE: “Moja prababa dvije oktave niže” ŠIRI SE ZARAZA U RIJALITIJU: Ova takmičarka je prenijela infekciju ukućanima – obezbjeđenje opkolilo imanje! FILIP CAR SPREMAN ZA BOKS MEČ: Oči u oči sa opasnim Azerbejdžancem “POVRAĆA MI SE…” Aneli kipti od bijesa! Objelodanila šok tvrdnje na račun ovih učesnika Japanci izumili mašinu za pranje i sušenje ljudi

BiH u ICILS istraživanju: Rezultati upozoravaju na nisku razinu digitalne pismenosti

Objavio: RHT
12/11/2024 5:15 PM

Rezultati upozoravaju na nisku razinu digitalne pismenosti

Foto:Pixabay

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) BiH objavila je rezultate učestvovanja Bosne i Hercegovine. U međunarodnom istraživanju računarske i informacijske pismenosti učenika osmih razreda osnovnog obrazovanja. Istraživanje, poznato kao International Computer and Information Literacy Study (ICILS). Provedeno je prošle godine od strane Međunarodne asocijacije za evaluaciju obrazovnih postignuća (IEA) sa sjedištem u Nizozemskoj. Cilj mu je bio utvrditi koliko su učenici širom svijeta spremni za izazove digitalnog svijeta i tržišta rada.


Bosna i Hercegovina je prvi put učestvovala u ovom istraživanju, a bh. učenici su osvojili 440 bodova, što je ispod prosjeka ICILS-a. Istraživanje je provedeno od maja do juna 2023. godine među 1.900 učenika osmog razreda iz 106 osnovnih škola. Preliminarni rezultati pokazuju zabrinjavajuće trendove u oblasti digitalne pismenosti.

Prema saopćenju APOSO-a,

Učenici posjeduju samo osnovne vještine računarske i informacijske pismenosti. Njihova postignuća su ispod ICILS prosjeka za 2023. godinu. Iako se evidentno koristi informaciono-komunikacijska tehnologija. Učenici nisu razvili potrebne vještine za učinkovito korištenje digitalnih informacija. Niti posjeduju sposobnosti za samostalno procjenjivanje vjerodostojnosti i relevantnosti tih informacija.


Jedan od ključnih nalaza istraživanja jeste da nastava u online režimu tokom pandemije koronavirusa nije značajno doprinijela poboljšanju računarskih kompetencija učenika. Također, istraživanje pokazuje da su učenice postigle bolje rezultate od učenika. Ali da postoji značajan digitalni jaz među učenicima, koji je posebno izražen zbog socio-ekonomskih razlika. Učenici iz grupa višeg socio-ekonomskog statusa postižu znatno bolje rezultate u oblasti računarske i informacijske pismenosti u odnosu na svoje vršnjake iz nižih socio-ekonomskih grupa.

APOSO naglašava

da su pouzdan internet, veći broj računara kod kuće i stalna dostupnost tehnologije ključni faktori za postizanje boljih rezultata u digitalnoj pismenosti. Rezultati ICILS-a trebali bi omogućiti obrazovnim sistemima Bosne i Hercegovine bolje razumijevanje konteksta i ishoda obrazovanja u ovoj oblasti.


Nažalost, interes za rezultate ICILS-a pokazale su većinom škole učesnice istraživanja, dok institucije nadležne za obrazovanje na svim nivoima vlasti, kao i one s koordinirajućom ulogom, nisu pokazale dovoljno proaktivnosti. APOSO poziva obrazovne vlasti u Bosni i Hercegovini da iskoriste rezultate ICILS-a kao priliku za unapređenje kvaliteta obrazovanja.


Podsjećamo da Bosna i Hercegovina nije učestvovala u posljednjem međunarodnom istraživanju funkcionalne pismenosti 15-godišnjaka u čitanju, matematici i prirodnim naukama (PISA) zbog politikanstva vlasti u Republici Srpskoj. Na posljednjem PISA istraživanju, održanom 2018. godine, utvrđeno je da je svaki drugi 15-godišnjak u Bosni i Hercegovini funkcionalno nepismen. Ovi rezultati dodatno naglašavaju potrebu za hitnim reformama u obrazovnom sistemu kako bi se osigurala bolja budućnost mladih u digitalnom dobu.

Čitajte Hypebih.ba

Čitajte Hypebih.ba i Hypetv.rs, koji je najbrži portal u Srbiji i regionu – sa najvećim rastućim rezultatima i ekskluzivnim vijestima.

SVE! SAD! VAŠ HYPE TV.

BONUS VIDEO:

(hypebih.ba/A.B.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS