calendar

Ponedeljak 16. Jun, 2025

aktuelno ikonica Aktuelno
Nije u pitanju doručak: Ovo prvo jutarnje pravilo topi salo Potrudit ću se da je vratim u rikverc: Munja najavio uništ*nje Matore, Draganu žest*ko osudio zbog izd*je porodice PREOKRET U ODNOSU ANĐELE I KAČAVENDE: Nemoj da paradiraš ovdje i glumiš neku ribu! Šest najboljih proteina za zdravo mršanje nakon četrdesete Rekla mi je da idemo zajedno na oplodnju! Matora i Dragana žele da imaju djecu, Tomićeva riješila da napravi još jednu svadbu! Mateja otkrio koliko je Anđela teška osoba, pa objelodanio Gastozovo očijukanje sa Sofi! VRLO MALE PARE: Procurila visina honorara Lepog Miće u rijalitiju – godinama živi u rijalitiju, a evo koliko novca zarađuje najpoznatiji takmičar! ANA I KORDA MOLE ZA OPROŠTAJ! Na poseban dan joj se JAVNO OBRATILI, njihove riječi će sve ŠOKIRATI Terza i Sofija ne mogu jedno bez drugog! Bivši ljubavni par na korak od pomirenja, spremna da mu da novu šansu: “Nikad ne reci nikad što se nas tiče!” Gr*di u prvi plan, krema za sunčanje i terasa: Nives Celzijus objavila provok*tivne fotografije UNA*AŽEN STEFAN KARIĆ! Hitna reakcija u rijaliitiju, učesnici priskočili u pomoć! Luka uložio posljednji atom snage da Aneli otvori oči i ukaže na gr*ške koje pravi, ona ponovo izgorjela od ljubomore! IZBAČENA UČESNICA OTKRILA SVE O INTI*NOM ODNOSU SA LEPIM MIĆOM! Cimeri ih raskrinkali, mjesecima se polemiše o njihovoj aferi: “Sve se desilo u pabu!” Aneli van sebe doletjela kod Đedovića da joj podigne samopouzdanje: Gastozovi ga podržali da plj*je Anđelu! ONA JE SINOĆ IZBAČENA IZ RIJALITIJA! Ni voditeljki nije bilo svejedno, lila suze u programu uživo! Više ne može da ostane imuna: Anđeli popustio karakter, ponovo pada na Gastozov šarm!

TEMA NEDELJE: KULTURA JAVNOG MEDIJSKOG NASTUPA

Objavio: RHT
27/05/2022 10:30 AM

Često ljudi pomisle da javni nastup podrazumeva samo govorenje pred velikim auditorijumom ili pred kamerama. Međutim, javnost je svuda oko nas. Prezentovanje nečega, kao vid komunikacije sa slušaocima u današnje vreme postalo je jedan od ključnih elemenata uspeha. Svako medijsko prezentovanje ili predstavljanje nečega velikom ili malom auditorijumu putem medija, nosi nešto novo i drugačije, te je jako bitno privući pažnju upravo tih gledalaca i slušalaca, i naravno na kraju postići i ono najvažnije, a to je održavanje pažnje auditorijuma kome se nešto upućuje. Auditorijum kod medijskog prezentera koji kao glavna figura prezentuje nešto, uvek traži grešku, te je jako bitno da prezenter ili voditelj na televiziji koji saopštava ili najavljuje, bude dobro pripremljen i da poznaje tematiku o kojoj priča.

hypebih.ba
Kultura se odnosi na celokupno društveno nasleđe neke grupe ljudi, tj. na određene obrasce mišljenja, osećanja i delovanja neke grupe, zajednice ili društva, kao i na izraze tih obrazaca u materijalnim objektima.
Medij je termin koji se koristi da bi se označila jedna struktura u društvima koja postoji da bi komunicirala sa širokim javnošću. Termin mediji se često koriste u 1920-oj godini sa širenjem prisustva radija i novina koja su decenijama počela da postiže daleko veću javnost. Mass mediji je termin koji potiče od engleske reči Mass media, što znači masovni mediji, koji su ušli u upotrebi, dvadesetih godina dvadesetog veka, sa pojavom radija, štampa i kasnije televizije. Pod nijima se podrazumevaju svi mediji koji su dizajnirani tako da ih “konzumira” široka publika. Njihove glavne karakteristike su da snažno utiču na formiranje “masovnog konzumentskog društva”.
Medij je termin koji se koristi da bi se označila jedna struktura u društvima koja postoji da bi komunicirala sa širokim javnošću. Termin mediji se često koriste u 1920-oj godini sa širenjem prisustva radija i novina koja su decenijama počela da postiže daleko veću javnost. Mass mediji je termin koji potiče od engleske reči Mass media, što znači masovni mediji, koji su ušli u upotrebi, dvadesetih godina dvadesetog veka, sa pojavom radija, štampa i kasnije televizije. Pod nijima se podrazumevaju svi mediji koji su dizajnirani tako da ih “konzumira” široka publika. Njihove glavne karakteristike su da snažno utiču na formiranje “masovnog konzumentskog društva”.
Javni medijski nastup, na bilo kom mediju, uvek mora biti uverljiv i važno je shvatiti kako je cilj bilo kojeg medijskog pojavljivanja prenošenje informacija, zbog toga što prezenter uvek mora da se fokusira na publiku, a ne na sebe.
 Efikasan javni nastup na nekom od medija se odnosi na pridržavanje određenih pravila s kojima se nastoji ka uverljivosti. Prvenstveno je nužno shvatiti da je cilj bilo kojeg javnog pojavljivanja prenošenje informacije. To znači da se medijski činilac nikako ne sme previše fokusirati na sebe i prezentaciju, već na publiku.
Uverenost ili ti ubeđenje je ono što prezenter mora posedovati u ono šta prezentuje. Potpuna uverenost se ne stiče osloncem na intuiciju, ali to ostavlja jak utisak na publiku i gledaoce. Danas uverenost stvaraju na prvom mestu jaki argumenti, a ne sam autoritet ili fraza koju prezenter ponavlja kao floskulu. Uverenost koju treba podeliti sa medijskom publikom, može se i mora temeljiti na ličnom iskustvu, ali i na dobrom poznavanju onog šta predstavlja. Sve to treba saopštiti i predstaviti na način da bude slikovito i lako razumljivo, gde mora znati bar nešto više o temi koju prezentuje od prosečnog slušalaca i gledalaca.
Za razvoj i uspeh govorničke veštine u medijskom smislu, presudno je znati izabrati prave reči, izreći ih na najupečatljiviji način, pravim tonom i pri tome ne biti ni preopširan ni prekratak. To znači da se medijski prezenter nikako ne sme previše fokusirati na sebe, već na auditorijum. Dobar prezenter treba imati blage estetičko manipulativne karakteristike, ali se manipulacijom ne sme služiti kao glavim sredstvom komunikacije.
Hype televizija je dostupna na kanalu broj 146 za korisnike MTS Iris TV, m:SAT tv, BeotelNet, Orion telekom, Pošta NET i Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme m:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, i na kanalu broj 46 za korisnike Supernove, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Ostavite komentar

Obavezna polja su označena sa * Vaša adresa neće biti vidljiva drugim korisnicima.

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS